بازاریابی طب سوزنی زیبایی صورت قسمت دوم
جذب بیماران جدید
این بخش مخصوصاً مربوط به درمانگرانی است که تازه شروع به کار کردهاند، اما میتواند برای هرکسی که در جذب مشتری افت کرده است یا برای نگهداری کلی از دفتر یادداشت شما اعمال شود.
راه های زیادی وجود دارد که می توانید بیماران جدید را به کلینیک خود جذب کنید. نکته اصلی این است که به این فکر کنید که می خواهید چه کسی را جذب کنید و پول را برای تبلیغات عمومی هدر ندهید که به تجربه من بسیار به ندرت کار می کند. هنگامی که به طب سوزنی زیبایی صورت فکر می کنید، در ابتدا جریان مشتری خاصی به ذهن خطور می کند.
چه کسی ممکن است دوست داشته باشد طب سوزنی صورت را، شاید به عنوان جایگزینی برای سایر روش های صورت، امتحان کند؟
به چند آرایشگر محلی در منطقه خود مراجعه کنید – ببینید آیا آنها ممکن است علاقه مند به تبلیغ درمان های طب سوزنی صورت شما برای مشتریان خود باشند یا خیر.
میتوانید برای نمایش برگههای خود به آن ها هدیه ای بدهید، شاید با حق کمیسیونی که برای هرکسی که برایتان ارسال میکنند.
حتی ممکن است این ایده را دوست داشته باشند که شما یک درمان نمایشی برای مشتریانشان انجام دهید.
در ادامه، حتی ممکن است یک مؤسسه با اتاق یدکی پیدا کنید که می توانید به طور منظم آن را اجاره کنید و خدمات درمانی در محل را مستقیماً به مشتریان آنها ارائه دهید.
بدیهی است که طب سوزنی صورت برای هر دو جنس است، اما طبیعی است که بیشتر برای خانم ها جذابیت داشته باشد تا آقایان.
درباره گروهها و سازمانهایی در منطقه خود که عمدتاً برای زنان سروکار دارند، تحقیق کنید. اینها میتوانند سازمانهایی مانند مؤسسه زنان یا سایر گروههایی باشند که به طور منظم گرد هم میآیند.
من متوجه شده ام که گروه هایی از این دست همیشه در جلسات خود به دنبال سخنران هستند و این فرصت خوبی است تا 20 یا 30 زن را در یک مکان جمع کنید تا در مورد موضوع شما صحبت کنند.
احتمال صحبت با یک سالن 30 نفره ممکن است برای شما مناسب نباشد، اما سعی کنید خیلی سریع این ایده را رد نکنید. به طور کلی، آنها فقط از شما می خواهند که 30 تا 45 دقیقه صحبت کنید و این برای صحبت در مورد موضوعی که در مورد آن آگاه و علاقه مند هستید زیاد طولانی نیست.
طبق تجربه من، شما نیازی به وسایل یا پروژکتورهای فانتزی ندارید. من به سادگی چند سوزن با خود می گیرم و سپس در مورد طب سوزنی و اینکه چگونه می تواند کمک کند صحبت می کنم. سپس به مخاطب اجازه میدهم چند سوال بپرسد و اطمینان حاصل کنید که تعداد زیادی جزوه در دسترس دارید و همچنین دفترچه یادداشت خود را همراه داشته باشید، زیرا برخی از افراد می خواهند در آنجا قراری رزرو کنند و سپس – مطمئن شوید که برای رزرو آن آماده هستید.
بروشور راه دیگری برای انتشار است. در تجربه من، آنها معمولاً موفق تر از تبلیغات روزنامه هستند، اما به خوبی صحبت های معمولی و بازاریابی مستقیم تر نیستند. بروشور می تواند خیلی سریع این تبلیغ را به گوش مردم برساند، اما انتظار یک پاسخ بزرگ را نداشته باشید. وقتی صحبت از این نوع بازاریابی می شود، شانس بسیار کم است. من معمولاً به نرخ پاسخگویی 2 درصد نگاه می کنم.
بنابراین، به ازای هر هزار برگه، انتظار دارم 20 بیمار جدید دریافت کنم. با این حال، با جذابتر کردن برگههای خود و هدف قرار دادن آنها در بخش خاصی از عموم، این باید به بهبود شانس پذیرش کمک کند. همچنین مهم است که در بروشور خود یک «تماس برای اقدام» واضح داشته باشید، شاید با یک کد، تا دقیقاً بدانید کمپین شما چقدر موفق بوده است. یک بروشور خوب طراحی شده و هدفمند، همراه با یک پیشنهاد، به جای اینکه مستقیماً به سطل زباله راه پیدا کند، بیشتر به تخته اعلانات یا یخچال چسبانده می شود.
بروشور باید بخشی از یک کمپین بازاریابی کلی باشد و نباید تنها روش شما برای دستیابی به کسب و کار جدید باشد. همراه با سایر اشکال بازاریابی مستقیم، می تواند ابزار قدرتمندی برای ساختن برند شما به صورت محلی باشد.
نباید از انواع دیگر رسانه ها مانند رادیو محلی و البته تلویزیون غافل شد. دسترسی به دومی ممکن است دشوار باشد، اما رادیو محلی یک گزینه بسیار واقعی برای بازاریابی شما است. همه ما ایستگاه های نزدیکی داریم که ممکن است علاقه مند به شنیدن نظرات شما باشند. همه آنها زمانی برای پر کردن دارند و واقعاً علاقه مند هستند که در مورد کاری که انجام می دهید بشنوند. البته، شما نمیتوانید فقط از رادیو برای تبلیغات استفاده کنید، مگر اینکه برای زمان پخش هزینه کنید، اما کاری که میتوانید انجام دهید این است که از هر زمانی که به دست میآورید برای انتشار اخبار و ایجاد آگاهی نسبت به آنچه ارائه میدهید استفاده کنید.
یک راه موثر برای معرفی خود به ایستگاه های رادیویی و همچنین دریافت پوشش رایگان در روزنامه ها، تهیه یک بیانیه مطبوعاتی است. بیانیه مطبوعاتی یک سند ساده و مختصر است که خواننده را از چیزهای جدید و/یا چیزهایی که ممکن است برای آنها جالب باشد مطلع می کند. وب سایت های زیادی وجود دارند که می توانند به شما در تهیه یک بیانیه مطبوعاتی کمک کنند و این واقعاً کاری ارزشمند است. روزنامهنگاران همیشه به دنبال مواردی هستند که تفاوت دارند یا مرتبط با موضوعات اخبار ملی هستند. با ارسال بیانیه مطبوعاتی خود به ایستگاه های رادیویی و همچنین روزنامه های محلی، می توانید زمان پخش یا سرمقاله ای را بدست آورید که می تواند بسیار بیشتر از برخی تبلیغات پولی ارزش داشته باشد.
مردم دوست دارند از افراد متخصص در زمینه مورد نیاز خود بشنوند و با آنها سروکار داشته باشند و در نهایت، این همان چیزی است که شما هستید. شما سال ها برای انجام کاری که انجام می دهید آموزش دیده اید و به کسب تجربه در درمان بیماران در کلینیک خود ادامه می دهید. علاوه بر صحبتها و سخنرانیها برای گروهها، ممکن است بخواهید به نوشتن قطعات کوتاه برای مجلات محلی و روزنامههای محلی نیز فکر کنید. باز هم، این یک شکل مستقیم از تبلیغات نیست، بلکه راهی است برای آگاهی دادن به مردم و آگاه کردن آنها از آنچه شما ارائه میدهید و به کجا میتوانند بروند تا از تخصص شما بهره ببرند.
بازاریابی آنلاین
مزیت عملی بودن این روزها دسترسی همه ما به اینترنت و رسانه های اجتماعی است. ما می توانیم با صدها یا هزاران بیمار جدید بالقوه با کلیک یک دکمه ارتباط برقرار کنیم.
به عنوان یک نیاز اساسی، توصیه میکنم هر کاری وب سایت خود را داشته باشد، حتی اگر فقط یک سایت تک صفحهای باشد که میتوانید با رشد کاری به آن اضافه کنید. مطمئن شوید که وب سایت شما دقیقاً به مردم می گوید که شما چه می کنید و کجا می توانند شما را پیدا کنند. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که اطلاعات تماس شما واضح است و به راحتی قابل مشاهده است، به طوری که بیماران بالقوه بتوانند به راحتی یک قرار ملاقات برای شما رزرو کنند. این ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما تعداد وبسایتهایی که من با آن برخورد کردهام شگفتآور است.
همچنین وب سایت شما باید مکانی برای اطلاع رسانی باشد و نه تنها جایی برای تبلیغ کسب و کار شما. شما می خواهید بازدیدکنندگان به طور منظم به سایت شما بازگردند و تنها در صورتی این کار را انجام می دهند که سایت جالب باشد و اطلاعات جدیدی ارائه دهد. هیچ چیز بدتر از یک سایت قدیمی که همان مطالب را نمایش می دهد نیست. تازه نگه داشتن سایت تا جایی که می توانید مفید است.
اطمینان حاصل کنید که آدرس وب سایت شما در تمام ادبیات و کارت ویزیت شما نمایش داده شده است. باید به کانون کسب و کار شما تبدیل شود – مکانی که به مردم می گوید چه اتفاقی دارد می افتد و آنها را با آخرین پیشرفت ها به روز نگه می دارد. همچنین می توانید صفحه وبلاگ خود را به وب سایت خود ادغام یا پیوند دهید. من مطمئن هستم که شما با وبلاگ ها آشنا هستید و ممکن است قبلاً وبلاگ خود را بنویسید، اما برای کسانی که نیستند، وبلاگ جایی است که در مورد موضوعات مختلف آنلاین می نویسید.
موضوعات می تواند طب سوزنی یا از خودتان باشد، یا پیشرفت های کلینیک شما یا خدماتی که ارائه می دهید. باز هم، این بیشتر یک ابزار برای ارائه اطلاعات و منابع است تا کمک فروش مستقیم، اما به توسعه و ایجاد نمایه شما کمک می کند، که می تواند تجارت را به سمت فعالیت شما هدایت کند.
طیف گستردهای از راههای رسانههای اجتماعی برای کشف وجود دارد، که در اینجا نمیتوان به آنها اشاره کرد. برای کلینیک خود، من عمدتا از فیس بوک، توییتر و لینکدین استفاده می کنم. ما به تدریج فالوورهای خوبی در فیس بوک به دست آورده ایم و حساب توییتر ما به این موضوع مرتبط است. نگهداری از رسانه های اجتماعی ممکن است زمان بر باشد، اما همچنین بسیار فوری است و پیام شما را در مقابل مخاطبانی که انتخاب کرده اند با شما ارتباط برقرار کنند، دریافت می کند. این یک مزیت متمایز نسبت به سایر انواع بازاریابی ایجاد می کند. تا زمانی که از آن برای تعامل با جامعه خود و نه صرفاً برای تبلیغ کسب و کار خود استفاده می کنید، من معتقدم که می تواند یک مکمل عالی برای استراتژی بازاریابی شما باشد. توصیه من این است که بیشتر پست های خود را به جای فروش مستقیم، در جهت ارائه اطلاعات و منابع به مخاطبان خود قرار دهید.
یکی از سودمندترین مزایای وب سایت یا پلت فرم رسانه های اجتماعی شما، جمع آوری اطلاعات در مورد بیماران فعلی و همچنین بیماران جدید بالقوه برای کلینیک شما است. اطمینان حاصل کنید که هر بازدید کننده از وب سایت یا صفحه فیس بوک شما این امکان را دارد که حداقل آدرس ایمیل خود را بگذارد. همچنین به آنها اطلاع دهید که با گذاشتن جزئیات خود می خواهید آنها را از خدمات خود و هر گونه خدمات ویژه ای که ممکن است ارائه دهید مطلع کنید. با شفاف سازی برای بازدیدکنندگان که قصد شما ارسال به روز رسانی ها و اخبار مربوط به کسب و کارتان است، در استفاده از اطلاعاتی که برای بازاریابی جمع آوری می کنید به این پایگاه داده مشکلی ندارید.
یکی از بهترین راه ها برای انجام این کار، تهیه یک خبرنامه، شاید ماهانه یا فصلی است. از این به عنوان فرصتی برای گفتن آنچه که در کلینیک اتفاق افتاده و هر پیشرفت هیجان انگیز جدیدی که در حال رخ دادن است، به بیماران بالقوه بگویید. البته به یاد داشته باشید که منابع و اطلاعات را در اختیار خوانندگان خود قرار دهید. همه چیز فروش نیست. خبرنامه شما باید اطلاعات ارزشمندی را در اختیار مردم قرار دهد که از نظر آنها جالب است و می خواهند با دوستان خود به اشتراک بگذارند. باید جذاب باشد، به طوری که مخاطبان شما بخواهند بیشتر بخوانند و شماره های بعدی را دریافت کنند.
ممکن است بخواهید انگیزهای برای تشویق افراد به ثبتنام در خبرنامه خود فراهم کنید، مانند یک راهنمای رایگان، کتاب الکترونیکی یا برخی نکات مهم مرتبط با سلامت و تندرستی که نوشتهاید.
بسیاری از شرکتهای بازاریابی ایمیلی دارای امکاناتی برای ایمیلهای خودکار هستند که میتوانند زمانی که شخصی خود را به لیست پستی شما اضافه کند، ارسال شود.
دیدگاهتان را بنویسید